2024. április 19., péntek

Carmen a musical (3.szereposztás főpróba)

 Ugyan csak Április 19-én mutatja be a Budapesti Operettszínház legújabb ígéretesnek tűnő darabját, Frank Wildhorn Carmenjét, ám hála a nyílvános főpróbáknak, premier előtt megtekinthettük az előadást.

A darab zenéjét az a Frank Wildhorn szerezte, akinek hazánkban több darabját is bemutatták már, legyen szó a Jekyll és Hyderól vagy akár a Budapesti Operettszínházban bemutatott világpremierről a Rudolfról. A darab első bemutatója 2008-ban Prágában volt, azóta pedig számos országban bemutatásra került a szenvedélyes cigánylány története, mely Bisé azonos című operáján alapul, ám merőben más környezetbe, más kontextusba helyezve a történetet.

A darab rendezője Homonnay Zsolt, a mai korba helyezte a darab történetét, ez pedig mind a Túri Erzsébet által megálmodott díszleten, mind a Füzér Anni tervezte jelmezeken is visszaköszön.

A darab története röviden: Eljegyzés zajlik egy spanyol kisvárosban. Mendoza polgármester lánya Katarina valamint José Rivéra rendőrhadnagy készülnek az esküvőjükre. Ám a város nyugodt, békésnek tűnő élete fenekestül felfordul, mikor megérkezik a vándorcirkusz élükön a vad és szenvedélyes Carmennel aki egy pillanat alatt elcsavarja José fejét és egy olyan útra tereli a férfit, melyről álmodni sem mert.


Lipics Franciska - Carmen

Az örök nő. A nő, aki képes egyetlen pillantásával magába bolondítani a férfiakat. Carmen szenvedélyes, vad nő, aki aki nem tartozik senkihez és semmihez. A férfiakat csupán csak játékszernek tekinti. Ám sorsa megpecsételődik, mikor megismeri Josét, aki merőben különbözik az általa ismert férfiaktól. A darab elején Carmen Joséra is csupán egy játékszerként tekint, ám lassan megváltozik benne valami...Egyre hevesebb és egyre mélyebb érzései lesznek a férfi irányába, ez pedig végleg megpecsételi a sorsát.

Lipics Franciska személyében egy új csillag van születőben. Lehengerlő játékával és csodálatos hangjával lenyűgözte a közönséget. Csodásan ábrázolja azt a kettősséget ami Carmenben rejtőzik. 


Tassonyi Balázs - José Rivera

A fiatal rendőrhadnagy számára minden adott volt egy boldog élethez: Munkájában elismerik és a polgármester családjába készül beházasodni. Menyasszonyát Katarinát bár szereti, nem tud mit kezdeni az érzésekkel, melyeket Carmen felbukkanása vált ki belőle. Bár tisztában van a kötelességével, képtelen ellenállni Carmen erejének és végül megadva magát a sorsnak, egy olyan útra lép, ahonnan már nincs visszaút. "Ne kérdezd kivé vált, az az ember akit látsz...Ki penge élen jár!"

Tassonyi Balázs kiváló hanggal megáldott fiatal művész, aki a lelkét is a színpadra énekli. Gyönyörűen jeleníti meg a Joséban dúló mindenféle érzelmeket, a második felvonás beli szólódala pedig a darab egyik legnagyobb pillanata.


Nagy Alma Virág - Katarina Mendoza

 A polgármester egyszem gyermekeként Katarina mindent megkapott amire vágyott, beleértve a nagy Őt is José személyében. Bár a darab elején csupán egy szende, szűzies lányként tekintenek rám, ám a darab végére Katarina megtalálja saját hangját és határozott lépéseket képes tenni saját sorsa alakulásában.

Nagy Alma bájos, ifjú tehetség játéka igazán megható volt, különösképp a második felvonásbeli szólódala gyönyörűen szólt.


Dolhai Attila - García

Ha Carmen megszemélyesíti a nagybetűs nőt, mindenképp García lenne a nagybetűs férfi. Ugyan az enyhe birtoklásmániában szenvedő késdobáló csak később csapódik az események folyamába, megjelenése máris egy más ízt ad a történetnek. García mint a cirkusz társulatának vezére jogot formál ott mindenkire, különösképpen Carmenre és jaj annak, aki meg meri környékezni a nőt!

García szerepét mintha egyenesen Dolhai Attilának írták volna. A karakter kissé rockos beütése, valamint az általa énekelt két tűzes dal tökéletesen passzolt Attila hangjához és játékához.


Janza Kata - Jósnő

A sors, a végzet, mondhatnánk akár így is. Tény hogy a jósnő szerepe ugyan kicsi, mégis a darab minden fontos jeleneténél felbukkan mintegy jelezve a nézőknek, hogy minden amit látnak a sorsnak köszönhető.

Kata igazán szépen fogta meg a karakter lényeget. Gyönyörű dala időről-időre felbukkan a darab során és mint egy jelenés vezeti végig a nézőket a darabon.


Bátran ajánlom mindenkinek a darabot, csodálatos, látványos darab vérzpezsdítő dalokkal és nagyszerű alakításokkal fűszerezve.


István a Király: Egy lenyűgöző beállás estéje (2024.05.24)

  Szőrényi Levente és Bródy János örök érvényű darabja 2018 óta gazdagítja a Budapesti Operettszínház repertoárját. A darabot, számos csodás...